zondag 27 februari 2011

Johannes Cornelis (Joop) Slingerland x Gertruida Gijsbertha (Truus) Borst - Generatie III

Vanaf hier wordt het interessant. Mijn grootouders heb ik (goed) gekend. Maar van hun ouders en grootouders ken ik alleen een paar verhalen. Dus vanaf hier ben ik voor een groot deel afhankelijk van 'de bestanden'. De informatie in deze stap komt nog voor een groot deel van mijn ouders, maar ook zij wisten niet alles (meer). Om te beginnen de Slingerland-tak:
Johannes Cornelis (Joop) Slingerland is geboren op 18-05-1910 in Nunspeet, zoon van Johannes Slingerland en Aleida Antonia Vinke. Joop is overleden op 11-02-1997 in Leidschendam, 86 jaar oud. Hij is begraven in Voorschoten.
Beroep:
  Administrateur C.D. bij de PTT
 
 
Joop trouwde, 23 jaar oud, op 18-04-1934 met Gertruida Gijsbertha (Truus) Borst, 21 jaar oud. Truus is geboren op 19-06-1912 in Nieuwer Amstel, dochter van Adrianis Gijsbertus (Opa Rooiesik) Borst en Grietje Knibbe. Truus is overleden op 19-04-2007 in Leidschendam, 94 jaar oud. Zij is begraven op 25-04-2007 in Voorschoten.
Kinderen uit dit huwelijk: 1. Johannes (Hans) Slingerland
De geboorteakte van opa uit het Gelders Archief:  
Mijn opa was nog maar 2 jaar oud toen zijn beide ouders al waren overleden. Hij is opgegroeid bij een oom en tante Dekker in Deurne.  
 En de scan uit het bevolkingsregister van Deurne:
Het is moeilijk leesbaar maar hij staat er op. Als 'schoonbroeder'. En dat hij op 12-10-1931 is vertrokken naar Amsterdam. Uit het bevolkingsregister van Den Haag:
 
Opa is blijkbaar in de jaren dertig een jaar woonachtig geweest in Den Haag als reiziger in metalen. Dat beroep wordt ook genoemd in het bevolkingsregister van Deurne.      
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten