zondag 27 februari 2011

Rudolf Ernst (Ru) Penning x Elisabeth Thérèse (Lies) Hulshoff - Generatie III

En dan nu de Penning-tak:

Rudolf Ernst (Ru) Penning is geboren op 14-03-1910 te Buitenzorg in Bogor NI, zoon van Christiaan Apollos Penning en Hendrina Cornelia Wentink. Ru is overleden op 15-10-1972 in Den Haag, 62 jaar oud.
Adressen:
vanaf 06-06-1929 Malakkastraat 220, Den Haag

Beroepen:
  kunstschilder en recensent
  redacteur Haagsche Courant
  docent akademie van beeldende kunsten (Den Haag)

Ru
(1) trouwde, 22 jaar oud, op 23-10-1932 in Den Haag met [waarschijnlijk] Helena Alida Maria Bruin. 
(2) trouwde met Elisabeth Thérèse (Lies) Hulshoff. Lies is geboren op 04-06-1923 in Bandoeng NI, dochter van Henri Auguste Hulshoff en Francina Maria Schröfer. Lies is overleden op 26-12-2005 in Den Haag, 82 jaar oud. Zij is gecremeerd op 30-12-2005 in Den Haag.
Lies is weduwe van Hans Sturm.
Adressen:
van 1923 tot 1931     Nederlands Indië
tot 2005                    Malakkastraat 220, Den Haag

Kinderen uit dit huwelijk:
1. Ruth Penning
2. Tessa Penning


Rudolf Ernst Penning wordt genoemd in het Biografisch Portaal van Nederland en op de site van het Rijksbureau voor Kunsthistorische Documentatie. Zijn eerste huwelijk was mij onbekend, maar heb ik gevonden in de virtuele studiezaal van de gemeente Den Haag. Ik weet nog niet helemaal zeker of dit ook inderdaad mijn opa is. Dit huwelijk moet voor 1947 beëindigd zijn omdat in dat jaar mijn moeder en haar tweelingzus zijn geboren. Ik heb echter verder nog niets over Helena Alida Maria Bruin kunnen vinden.













Over het huwelijk van mijn oma en opa heb ik nog niets kunnen vinden, omdat dit nog geen 75 jaar geleden is (en dus nog niet openbaar).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen