woensdag 2 maart 2011

Johannes Cornelis Bernardus Penning x Carolina Gesina van der Dussen - Generatie V

Johannes Cornelis Bernardus Penning is geboren op 21-05-1824 in Zutphen, zoon van Christiaan Apollos Penning en Johanna Berendina van Herwaarden. Johannes is overleden op 05-12-1911, 87 jaar oud. Hij is begraven in Ellecom.
Beroep:
rentmeester

Johannes trouwde, 31 jaar oud, op 01-02-1856 in Brummen met Carolina Gesina van der Dussen, 28 jaar oud. Carolina is geboren op 05-10-1827 in Brummen, dochter van Johannes van der Dussen en Anna Elisabeth Blom.

Kinderen uit dit huwelijk:
1. Anna Elisab. Penning                         (? - ?)
2. Anna Elisab. Penning                         (? - ?)
3. Chris. Apollus Penning                       (? - ?)
4. Johannes Bernardus Penning              (~1862 - ?)
5. Christiaan Apollos Penning                 (16-09-1863 - ~14-02-1922)
6. Jan Jacob Penning                             (23-05-1864 - ?)

In eerste instantie kon ik zowel Johannes Cornelis Bernardus als Carolina Gesina niet terugvinden in de bestanden van Steenderen op Familysearch (ik had gelezen dat ze daar geboren waren). Maar toen las ik hier dat Carolina Gesina in Brummen geboren zou zijn, en aangezien ze daar ook getrouwd is, leek me dit niet al te ver gezocht. Dus heb ik de bestanden van Brummen doorgeplozen, en ja hoor, daar was ze!























Zo ook gezocht naar Johannes Cornelis Bernardus, maar helaas die zat er niet tussen. Ik heb ook nog gekeken bij Ellecom (omdat hij daar is overleden), maar ook daar niets.

Het overlijdensakte van Johannes Cornelis Bernardus heb ik wel gevonden (Familysearch)






























De overlijdensakte is interessant, want daarin staat dat Johannes Cornelis Bernardus in Zutphen is geboren! Dus nog een poging en... weer niets. Jammer is dat er in de overlijdensakte niet staat hoe oude Johannes was bij overlijden. Op de foto van zijn grafzerk (van Online Begraafplaatsen) is ook niet goed te lezen in welk jaar hij nu precies is geboren; 18?4. Op de site staat dat het 1894 is, en dat zou ik ook zeggen als je naar de foto kijkt, maar dat kan niet kloppen. Moet ik toch een keer naar Ellecom fietsen om zelf te kijken...





Huwelijksakte (Familysearch). En daar staat weer dat Johannes in Steenderen is geboren... Ik denk dan toch dat het Steenderen moet zijn, want voor het huwelijk is het 'geboorte extract' overlegd, en ik neem toch aan dat ze dat goed hebben overgeschreven!






































Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen